Suvetrenn

All posts tagged Suvetrenn

histrenn.jpg

Suvised treeningud ja nende tähtsus.

Tervisliku toitumise ja eluviiside propageerijad on väitnud, et suvise grillihooaja varjukülg on asjaolu, et kõikvõimalikud vorstikesed, valmis grilllihatooted, jäätised ja magusad karastusjoogid kergitavad suve lõpuks tublisti kehakaalu, mistõttu korrapärast treenimist jätkata on suvisel ajal eriti oluline. Võib öelda, et eriti veel nendel kelle keha on ülejäänud aasta kõvasti trenni teinud.

venitus

Istuva eluviisiga inimestel tuleks leida tunnike kolm-neli korda nädalas, et hoida keha aktiivsena ja vormis. Kui kehakultuuri harrastajad kaovad soojade ilmade tulles spordiklubidest, siis septembris jõusaali naastes ootab neid oma kehaga raske ja aeganõudev töö, et see jälle trimmi saada.

Inimesed rassivad suve järel septembrist detsembrini hea vormi nimel kõvasti trenni teha, kuid siis tulevad jõulud ning uus pühadeaegne toiduorgia paiskab trenni- ja toitumisrežiimi jälle segi.

Jällegi uue aasta tulles annavad inimesed endale lubadusi ning on vaja liigkilodest uuesti vabaks saada. Jällegi algab rügamine, et rannahooajaks oleks kõik okei. Kes on tubli ja järjekindel, saabki hea vormi kätte, aga see ei jää püsima, kui inimene trenni edasi ei tee. Kiirelt on raske vaevaga saavutatud keha jälle kadunud. Keha muutub pigem pehmeks ja venivaks, sest kätte jõuab pikk suvi koos jaanipäeva ning puhkusega ja sealt tulenevalt jääb trenn tahaplaanile.

Nimelt on talvised raskemad jõusaali- ja rühmatreeningud ja suvised välitreeningud täiesti ise toimega ja üht teise vastu üleöö vahetada ei tohiks. Kergema ja raskema treeningustiili põhiline vahe on selles, et mõlemas töötavad eri lihaskiutüübid ja mõlemat tuleks harrastada aasta läbi.venitamine

Talvel võiks rõhk olla raskematel treeningutel ja suvel kergematel. Võiks teha näiteks talviti kolm rasket ja 2 vähemintensiivset treeni nädalas. Suvel jällegi vastupidi: kolm kergemat ja kaks raskemat trenni. Nii saaks hoida keha terve ja tugevana aasta läbi.

Kui nii talitada, saaksid naised, kes soovivad head vormi ja trimmis ihu, ning mehed, kes ihkavad lihaseid ja jõudu arendada, sügisel kohe vormi arendama hakata, selle asemel et lihasmassi tagasisaamisega kolm kuud vaeva näha.

Väike puhkus intensiivsest jõusaalitrennist pole halb ega ka mitte keelatud. Kindlalt jõusaalis või rühmatrennides käivad inimesed võiksid siiski iga poole aasta tagant teha paarinädalase pausi, näiteks puhkuste või pühade aegu, ent siiski hoides silma peal, et paus ei veniks liiga pikaks.

read more
Lisa HarrisSuvised treeningud ja nende tähtsus.